tjn.blogg.se

Tjej från Sundsvall lever själv med dotter och katt. Livet leker eller leker jag med livet ?

Christmas

Kategori: Dagbok



Insåg nyss att julen närmar sig med stormsteg. Bara 90 dagar kvar till självaste julafton. Det känns så nära. Men om man tänker på hur fruktansvärt kallt det varit dom senaste dagarna så känns det som vintern bara ligger runt hörnet. 
Tragiskt! Hatar vintern. Kallt, halt och slaskigt. Vintern är den årstiden man  verkligen ser svart på vitt (ordagrant) hur skitigt vårt avlånga land är. 
Men jag gillar julen. Inte själva julafton. Den är deprimerande för jag har aldrig firat min drömjul. Men älskar allt som ska fixas innan. Baka, göra julgodis, pyssla, klä granen, köpa och slå in julklappar. Sånt är verkligen mysigt. 
Men på julafton vet man att allt är över. Alla har fått sina paket, julgodiset är så gott som slut och jag vill bara städa undan gran och allt annat som hör julen till. 
Men som sagt är det bara 90 dagar kvar till depressionen börjar och iaf jag älskar allt där innan. Så nu tycker jag det är tillåtet att börja leta julklappar. Det gäller att vara ute i tid om man ska hinna köpa till alla :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: